Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

Coneix aquesta ocupació

Descripció

El/La ludotecari/ària realitza tasques destinades a la planificació, la gestió i la dinamització d'espais lliures de joc, que garanteixin el desenvolupament d'infants i adolescents mitjançant activitats lúdiques. Les seves competències es contemplen tant des de la vessant d'oci i lleure, com des de la vessant d'educació per mitjà del joc.

El perfil del/de la ludotecari/ària integra aspectes de gestió, en la mesura que és responsable de l'organització dels serveis que ofereix el seu centre de treball, i aspectes d'intervenció i interacció directa amb les persones usuàries que s'hi adrecen.

Tasques

  • Dissenya, gestiona i planifica les activitats del seu centre de treball, d'acord amb les característiques de les persones usuàries que s'hi adrecen.
    Coneix i domina el sistema ESAR d'identificació de tipologies de joguines (de rol, educatives, lúdiques, bèl·liques, d'estratègia, multimediàtiques, simbòliques, artesanals, industrials, científiques, ideològiques, jocs comunitaris a través d'Internet, etc.).
    Està al corrent de les característiques i la funcionalitat de jocs i joguines, en funció de l'edat de joc assignada, i coneix les tendències que dominen el mercat i les indústries dels recursos que gestiona.
    Organitza, classifica i distribueix jocs i joguines dins l'espai de treball, determinant l'edat més apropiada per jugar amb cadascun d'ells.
    Té cura del manteniment del jocs, joguines, ordinadors, llibres i altres equipaments del seu centre de treball.
  • Elabora i dinamitza projectes de creació i desenvolupament d'activitats lúdiques, d'acord amb les necessitats i característiques de les persones usuàries del seu centre.
    Programa activitats lúdiques (concursos, competicions, festivals, festes, etc.), per tal de dinamitzar activament el seu centre de treball, d'acord amb l'oferta de serveis.
    Fomenta la participació proactiva de les persones usuàries en els jocs comunitaris, tenint cura de la integració de totes les persones del centre, i en funció de les seves motivacions i interessos.
    Participa activament en activitats lúdiques que requereixin la seva presència com a guia del joc.
  • Valora els resultats processuals de les activitats dissenyades, tant en joc individual com en joc comunitari, per tal de redefinir l'assignació de jocs i joguines segons els interessos de les persones usuàries.
    Segueix individualment la interacció persona-joc i persona-joguina, per tal de redissenyar activitats o reassignar jocs i joguines, quan aquesta interacció no resulta satisfactòria.
  • Orienta i assessora famílies, professionals de l'ensenyament, i altres professionals que presten serveis a col·lectius d'infants o adolescents, sobre com treballar aspectes del desenvolupament de les persones a través del joc.
    Atén consultes formulades per famílies o professionals vinculats a les àrees d'atenció sociocultural o d'ensenyament, per tal d'assessorar sobre quines activitats, jocs o joguines poden ser més escaients segons cada persona i la seva etapa evolutiva.
    Dissenya programes d'intervenció lúdica per a professionals vinculats a les àrees d'atenció sociocultural o ensenyament, per tal d'assessorar sobre com donar un enfocament lúdic a la seva tasca.

Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22

Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball

900533175
De dilluns a divendres de 9 a 18 h

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE