Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

Coneix aquesta ocupació

Altres denominacions

Gestor/a de voluntariat

Descripció

El/La gestor/a de programes de voluntariat en entitats no lucratives planifica, gestiona i dinamitza la participació de voluntaris i voluntàries en el desenvolupament de les activitats i serveis propis del compliment de la seva missió social.

Cal tenir present que existeix una diversitat molt important d'entitats dins el tercer sector (associacions, fundacions, organitzacions no governamentals de cooperació internacional, etc.) i que, per tant, les funcions que conformen el perfil poden veure's modificades segons el cas.

Tasques

  • Contribueix a la planificació estratègica de l'organització en matèria de voluntariat.
    Coneix la missió de l'organització i orienta els objectius a curt i mig termini, així com l'activitat que es desenvolupa.
    Delimita l'àmbit d'actuació dels voluntaris i voluntàries en el marc dels serveis i activitats de l'entitat en base a la missió de l'organització, a les característiques del sector on es vol actuar i als potencials destinataris de la competència i les fonts d'avantatge competitiu.
  • Contribueix a la comunicació externa i al màrqueting per tal de difondre de forma clara la missió de l'organització al públic a qui s'adreça i les seves ofertes i demandes específiques per a les persones interessades en realitzar-hi tasques de voluntariat.
  • Gestiona els recursos humans, combinant l'activitat de professionals remunerats i persones voluntàries.
    Organitza, cohesiona i coordina les diverses unitats organitzatives (persones i equips) de forma eficaç.
    Afavoreix la motivació i la implicació dels professionals voluntaris i dels professionals remunerats.
    Dirigeix i supervisa les tasques dels diversos tipus de personal de l'organització.
    Identifica les necessitats de treball, estableix la diferenciació de funcions i les coordina.
    Selecciona el personal intern i extern. Assegura l'adequació del personal a la cultura organitzativa.
    Desenvolupa la formació i la qualificació dels membres voluntaris de l'organització.
  • Fomenta la participació en el si de l'organització.
    Promou la comunicació interna.
    Promou la participació dels voluntaris en les activitats de l'entitat i en els processos de participació i de presa de decisions que els afectin (per exemple en la mesura que siguin o no socis de l'entitat).

Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22

Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball

900533175
De dilluns a divendres de 9 a 18 h

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE