Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

Coneix aquesta ocupació

Descripció

El/la director/a de centres educatius és el/la responsable màxim del centre i s'encarrega de gestionar-lo en tots els seus vessants: relacions institucionals, administració, recursos humans i materials i, especialment, el projecte educatiu.

Aquest/a professional sol exercir un doble càrrec: treballa com a director/a i com a professor/a del centre. Així, com a director/a és referent del centre i, a més de les tasques educatives que li corresponguin, vetlla perquè el seu funcionament sigui eficaç: definint els objectius del centre, establint el calendari d'execució de les accions del projecte educatiu, organitzant i supervisant els serveis, analitzant el funcionament del centre (mitjançant indicadors, procediments, protocols o instruccions de treball), coordinant aspectes laborals i de metodologia de treball i planificant la gestió econòmica.

A més, s'encarrega de fomentar i motivar, per un costat, el treball en equip i la col·laboració amb el personal, tenint en compte les aspiracions dels i de les estudiants i dels pares i mares i, per l'altre, la planificació i aplicació amb visió de futur de les qüestions administratives, com són la contractació o acollida del personal, la construcció d'edificis i les sol·licituds d'equipament, així com la relació amb les autoritats educatives.

Per tant, es tracta d'un/a professional de l'ensenyament orientat a la gestió de persones i la direcció de centres, els quals poden ser de diversa índole: d'educació infantil, primària o secundària, de formació professional, d'ensenyaments esportius o musicals, de formació d'adults o d'idiomes, entre d'altres.

Tasques

Planificació, coordinació i avaluació de les activitats del centre
  • Dirigeix i controla les activitats acadèmiques i administratives del centre.
  • Presenta el Pla anual del centre i el de formació permanent o projecte educatiu.
  • Organitza el cronograma d'activitats de l'any escolar.
  • Avalua i aprova programes d'activitats especials, complementàries, recreatives, esportives i culturals.
  • Assegura la qualitat de l'activitat educativa que es duu a terme a cada grup.
  • Estableix la metodologia per a la confecció d'informes d'avaluació de l'alumnat i en coordina la seva realització per part de l'equip docent.
Direcció i organització dels recursos humans i materials
  • Dirigeix i avalua la tasca de l'equip docent i coordina les seves activitats amb les del personal administratiu i de suport del centre (personal de neteja, cuina i manteniment) i presideix les sessions de treball.
  • Estableix mecanismes de col·laboració permanent amb l'equip de mestres.
  • Lidera els actes acadèmics que es duen a terme a l'escola: el consell de professors/es, les reunions pedagògiques i d'altres, supervisant i distribuint les activitats entre el personal a càrrec seu.
  • Comprova que els recursos didàctics i materials siguin suficients i es trobin en bon estat
Comunicació amb alumnat, famílies i institucions
  • Coordina la gestió i la comunicació amb les famílies i alumnat i participa en els consells de l'associació de mares i pares, si n'hi ha.
  • Presenta el projecte educatiu i curricular de l'escola a l'entitat pública que els subvenciona, si n'hi ha, i als pares i mares de l'alumnat del centre.
  • Manté relacions amb organismes públics amb l'objectiu de donar suport a la tasca del centre, negociant a fi d'obtenir cooperació.
  • Representa el centre en les seves relacions amb altres institucions públiques i privades, i en activitats públiques com per exemple jornades, trobades o congressos que es puguin celebrar amb la participació de l'escola.
  • Coordina l'acollida i la realització d'activitats amb persones d'altres centres educatius que es trobin en programes europeus o internacionals comuns.
Gestió documental i econòmica
  • Gestiona la documentació relacionada amb el centre, i rendeix comptes periòdicament al Departament d'Educació i rep informació sobre activitats i normatives emanades per aquest organisme, en cas necessari.
  • Elabora i supervisa el control de les estadístiques i registres relatius a actes, matrícules, assistència del professorat, entre d'altres.
  • Elabora anualment l'informe de resultats i d'activitats del centre, així com la memòria econòmica, en col·laboració amb l'equip docent.
  • Elabora i executa l'avantprojecte i projecte de pressupost del centre, gestiona el pressupost i autoritza les despeses. És responsable indirecte de firmar xecs, custodiar materials i executar el pressupost.
    Vetlla per la millora docent i organitzativa del centre
Vetlla per la millora docent i organitzativa del centre
  • Vetlla perquè els recursos humans del centre siguin els necessaris per assolir una qualitat de servei òptima i organitza tallers d'actualització acadèmica per al professorat.
  • Supervisa el compliment de les disposicions normatives que afecten el centre, dels objectius del projecte educatiu i dels acords amb el Claustre.
  • Controla l'execució dels plans i programes que garanteixen l'atenció integral de l'alumnat.
  • Promou accions de millora del procés d'ensenyament basades en els resultats obtinguts.

Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22

Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball

900533175
De dilluns a divendres de 9 a 18 h

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE