Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

Professor/a d'atenció a la diversitat i educació inclusiva

Coneix aquesta ocupació

Altres denominacions

Tècnic/a en educació especial

Descripció

L'educació especial comprèn totes aquelles actuacions encaminades a compensar les necessitats de la superdotació intel·lectual o les discapacitats psíquiques, físiques o sensorials, ja sigui en centres ordinaris o específics. Dins d'aquesta especialitat educativa, el/la professor/a d'atenció a la diversitat i educació inclusiva és el o la professional que dissenya plans i projectes innovadors de pràctiques educatives inclusives encaminades a promoure l'èxit escolar de tot l'alumnat i planifica les accions i els recursos necessaris per dur-les a terme de manera eficaç. Atén els i les alumnes que presenten necessitats especials de suport i a les seves famílies i també promou i participa en programes d'atenció educativa i en línies de recerca en l'àmbit de l'educació especial.

Tasques

  • Es relaciona amb el/la menor assignat/da o amb les famílies o tutors legals, i amb la resta de professionals de l'equip d'intervenció o educatiu.
  • Identifica les característiques psicològiques del/la menor i les demandes d'informació/formació presentades per les famílies o tutors legals. Es comunica i interactua de manera eficaç, empàtica, amable i respectuosa amb el/la menor per tal de realitzar les intervencions educatives i assistencials proposades en les activitats de les unitats didàctiques o de programació.
  • Programa i avalua els processos educatius i d'atenció especial dels i les alumnes que ho requereixen, és a dir, estableix el programa d'intervenció i obté informació del/la menor i del seu entorn, per tal de desenvolupar el programa d'intervenció i preparar, dirigir i avaluar les activitats dirigides a la col·laboració amb les famílies.
  • Dona suport a les activitats destinades al desenvolupament d'hàbits d'autonomia del/de la menor, i a l'atenció de les necessitats bàsiques, supervisant els espais i materials d'activitat segons la legislació vigent.
  • Actua en situacions de conflicte relacionades amb el desenvolupament de les capacitats d'autonomia i realitza activitats d'atenció a les necessitats bàsiques del/de la menor, seguint, si s'escau, les orientacions rebudes dels i de les professionals competents.
  • Prepara, desenvolupa i avalua projectes educatius formals i no formals, tant pel que fa a materials didàctics com a espais d'activitat segons el programa establert.
  • Dissenya activitats dirigides a la col·laboració amb les famílies o tutors/es legals, a la satisfacció de les necessitats bàsiques, a la formació d'hàbits, al desenvolupament de la capacitat d'autonomia i de les capacitats cognitiva, motriu i socioafectiva dels i les menors amb necessitats d'educació especial.
  • Realitza les activitats d'educació especial, a partir del programa establert, atenent de forma individual i col·lectiva al i les menors per al desenvolupament de les seves capacitats.

Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22

Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball

900533175
De dilluns a divendres de 9 a 18 h

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE