Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

Coneix aquesta ocupació

Altres denominacions

Tècnic/a d'educació infantil

Descripció

L'educador/a infantil programa, realitza i avalua programes d'atenció a la primera infància, aplicant mètodes d'ensenyament i aprenentatge que afavoreixin el desenvolupament de l'autonomia personal, i de les capacitats d'expressió i comunicació dels nens i nenes de 0 a 6 anys.

Tasques

  • Programa i avalua els processos educatius i d'atenció a la infància en col·laboració amb l'equip d'intervenció.
- Defineix els objectius de la intervenció, en relació amb les àrees d'identitat i autonomia personal, mitjà físic i social i d'expressió i comunicació, tenint en compte les característiques dels infants.
- Selecciona les estratègies d'intervenció i les activitats a dur a terme, en funció dels objectius establerts i els recursos previstos.
- Recull i processa informació del/de la nen/a i del seu entorn (informació mèdica, pedagògica, d'assistència social, etc.), per tal de determinar el seu nivell de desenvolupament i les seves característiques.
- Prepara i dirigeix les activitats dirigides a col·laborar amb les famílies per tal de facilitar-ne la integració i la participació en el desenvolupament del/de la nen/a.
- Es coordina amb la resta de professionals del centre per assolir els objectius descrits en el projecte educatiu i avalua l'adequació del programa de forma conjunta.
- Elabora documentació d'avaluació dels nens i nenes i la trasllada als seus pares i mares.
  • Prepara, desenvolupa i avalua projectes educatius formals i no formals.
- Prepara i supervisa els materials didàctics (d'expressió i representació, iconogràfics i audiovisuals, jocs i joguines, científics i recreatius, etc.)
- Realitza les activitats d'educació infantil a partir del programa establert, atenent de forma individual i col·lectiva els infants, per al desenvolupament de les seves capacitats.
- Aplica les tècniques i coneixements necessaris per valorar el desenvolupament de programes i activitats d'educació.
- Aplica metodologies de joc per dinamitzar els grups i per fomentar la creativitat, la iniciativa, la disciplina i les bones relacions entre els nens i nenes.
  • Prepara i realitza les activitats destinades al desenvolupament d'hàbits d'autonomia, i a l'atenció de les necessitats bàsiques.
- Prepara i supervisa els espais i els materials necessaris per l'activitat seguint la legislació vigent.
- Realitza activitats dirigides a satisfer les necessitats bàsiques i donar formació en quant a hàbits d'alimentació, neteja i higiene, descans i son i ús i cura d'objectes personals.
- Identifica possibles carències alimentaries, personals i familiars dels infants, i actua tal i com estableix la normativa.
- Actua en situacions de conflicte relacionades amb el desenvolupament del nen/a, seguint les orientacions dels/de les professionals competents.
- Aplica procediments d'avaluació per valorar el benestar físic i psíquic i el grau en què han assolit capacitats d'autonomia els nens/es assignats/des.
- Aplica els seus coneixements assistencials per atendre els nens i nenes en cas de malaltia.

Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22

Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball

900533175
De dilluns a divendres de 9 a 18 h

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE