Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

Coneix aquesta ocupació

Altres denominacions

Optimitzador/a dels processos d'aprenentatge

Descripció

L'assessor/a i orientador/a psicopedagògic/a realitza accions dirigides a la prevenció educativa i a un millor desenvolupament del procés educatiu -especialment en el cas de persones amb discapacitat i/o que presenten més dificultats en el procés d'aprenentatge-, a fi i efecte que els centres socioeducatius puguin donar una resposta adequada a les necessitats educatives dels seu alumnat, independentment de les característiques individuals de la persona.

Tasques

Les tasques que duu a terme l'assessor/a i orientador/a pedagògic/a són les següents:
  • Reforç de l'orientació personal, acadèmica i professional a l'alumnat en coordinació amb el professorat, tutors i tutores i tot l'equip docent. Duu a terme l'orientació escolar i vocacional i assessora en l'escolarització de els i les alumnes a l'inici de cada etapa educativa.
  • Assessorament sobre el disseny, seguiment i avaluació dels projectes de vida que els/les alumnes poden desenvolupar, dins la funció orientadora establerta en el centre i concretada en el Pla d'Acció Tutorial. Detecta les dificultats o els problemes de desenvolupament i aprenentatge a través de l'avaluació psicopedagògica i proposa les actuacions psicoeducatives més adients segons cada cas.
  • Assessorament al professorat i a les famílies sobre les estratègies, programes i activitats específiques pròpies de l'orientació personal, acadèmica i professional dels i les alumnes. Assessora en el disseny de procediments i instruments d'avaluació, tant d'aprenentatge com de processos d'ensenyament, proporciona a l'equip docent recursos i habilitats i els assessora sobre mètodes i estratègies didàctiques. En relació al projecte curricular, col·labora en el procés d'elaboració, avaluació i revisió d'aquests, participa en l'elaboració d'adaptacions curriculars i en la programació d'activitats de recuperació i reforç. A nivell docent, participa en la formació permanent del professorat i impulsa la col·laboració i l'intercanvi d'experiències entre centres. També assessora la família sobre aspectes d'orientació personal, educativa i professional relatius al seu fill/filla.
  • Avaluació psicopedagògica de les competències curriculars i de les característiques individuals de l'alumnat així com del clima de treball i relacional del grup classe.
  • Coordinació de les estratègies, recursos, programes i mesures en relació a l'atenció a la diversitat de l'alumnat en col·laboració estreta amb el/la professional de l'equip d'assessorament psicopedagògic (EAP). Identifica i avalua les necessitats educatives especials de l'alumnat, en col·laboració amb altres professionals, i optimitza el procés educatiu en persones amb discapacitats i/o que presenten dificultats en el procés d'aprenentatge. Participa en l'elaboració i el seguiment dels diversos tipus d'adaptacions curriculars que puguin necessitar els i les alumnes i assessora els equips docents sobre la gestió dels processos d'aprenentatge en casos de dificultat.
  • Identificació i coordinació (conjuntament amb l'equip d'assessorament psicopedagògic) de tots els serveis i entitats que, poden col·laborar en l'oferta d'una atenció específica a l'alumnat.

Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22

Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball

900533175
De dilluns a divendres de 9 a 18 h

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE