Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

Coneix aquesta ocupació

Descripció

És el/la professional que treballa en instituts d'educació secundària o centres especialitzats d'arts i disseny que s'encarrega de guiar el procés d'ensenyament-aprenentatge dels/de les alumnes al seu càrrec en l'àmbit de les arts plàstiques i el disseny. Pot donar classes tant a alumnes d'educació secundària obligatòria en matèries associades a les arts, com de batxillerat artístic, o de cicles formatius de grau i superior de la família professionals de les arts.

Això significa que imparteix matèria, aplica una didàctica concreta, avalua i certifica els coneixements obtinguts per l'alumnat i, en la majoria de casos, realitza tutories o duu a terme el seguiment personalitzat de cada alumne/a. En concret les matèries que imparteix poden ser alguna de les següents: daurat i policromia; ebenisteria artística; enquadernació artística; fotografia i processos de reproducció; modelisme i maquetisme; tècniques de gravat i estampació; tècniques de joieria i bijuteria; i tècniques de patronatge i confecció.

Tasques

Les tasques que realitza el/la mestre/a d'educació visual i plàstica són les que realitza un mestre/a d'educació secundaria però aplicades a les arts i el disseny:
  • Proporciona a tots els/les alumnes les competències que els permetin assegurar l'aprenentatge de la matèria que imparteix.
  • Vetlla pel desenvolupament personal de l'alumnat.
  • Es coordina amb altres professors/es que atenen un mateix alumnat, per tal d'elaborar i adaptar el pla d'estudis a les seves necessitats i característiques.
  • Fa el seguiment global de l'alumnat i estableix les mesures necessàries per a la millora de l'aprenentatge, d'acord amb el projecte educatiu del centre.
  • Avalua l'alumnat d'acord amb la normativa establerta i amb el projecte educatiu del centre, i adopta les corresponents decisions de promoció.
  • Realitza qualsevol altra funció que estableixi el Departament d'Educació o es determini en el pla d'orientació i acció tutorial del centre.
  • Preveu els problemes d'aprenentatge que puguin presentar-se i comparteix tota la informació que sigui necessària per a treballar de manera coordinada amb altres professors/es.
  • Exerceix de tutor/a d'un grup i l'orienta per assolir un millor creixement personal, i integració social i professional.

Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22

Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball

900533175
De dilluns a divendres de 9 a 18 h

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE