Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

Coneix aquesta ocupació

Altres denominacions

Gestor/a de serveis de restauració

Descripció

És responsable de planificar l'oferta d'alimentació i begudes en un establiment hoteler i la seva integració en l'estratègia empresarial de l'hotel o establiment d'hostaleria. Es tracta d'un perfil professional que habitualment trobem en establiments hotelers amb una àmplia oferta d'alimentació i begudes, que disposen de diferents àrees on es serveixen aquests productes (restaurant, bar, banquet, catering, discoteca, etc.) i que necessiten una política d'accions unitària per al seu correcte funcionament. Aquest perfil també es troba en cadenes hoteleres o de restaurants que requereixen una estratègia comuna en la gestió d'aliments i begudes dels seus diferents establiments.

Tasques

  • Coordina les diferents àrees d'un hotel relacionades amb l'oferta d'aliments i begudes (restaurant, cafeteria, bar, magatzem, celler, catering, etc.) i dissenya una estratègia comuna per al seu funcionament.
  • Elabora l'oferta d'alimentació i begudes tot adaptant-la al tipus de públic i a l'evolució de la demanda.
  • Organitza, junt amb el departament de compres, la logística d'avituallament i el control de les existències. S'ocupa tant de les matèries primeres i els productes d'alimentació i begudes, com del mobiliari i els estris necessaris a la cuina, al restaurant i a la resta de dependències involucrades.
  • Controla el pressupost destinat a aliments i begudes i vetlla perquè es compleixin els objectius econòmics de l'empresa.
  • Defineix els índex de qualitat dels productes i dotacions adquirits, tot considerant variables com ara la categoria de l'establiment, el tipus d'oferta, la imatge de l'establiment, etc.
  • Programa i coordina actes destinats a la promoció dels productes i serveis de l'establiment (jornades gastronòmiques, presentació de nous productes, etc.).
  • Avalua el grau de satisfacció dels clients mitjançant enquestes, estudis de públic i altres mètodes. Corregeix les possibles deficiències i posa a la pràctica plans de millora.
  • Vetlla pel correcte compliment de la normativa sobre seguretat i higiene en el treball en les àrees que depenen del seu departament, tot promovent les accions pertinents.
  • Programa plans de formació i reciclatge del personal al seu càrrec.
  • Participa en la política de preus de l'establiment en els temes de la seva competència.

Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22

Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball

900533175
De dilluns a divendres de 9 a 18 h

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE