Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

 

 Enviar

Enviar


Normativa

En compliment de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, l'informem que les dades recollides formaran part d'un fitxer automatitzat titularitat de BARCELONA ACTIVA SPM SA, amb domicili social al carrer Llacuna, 162-164 de Barcelona, amb les finalitats de gestionar les inscripcions i d'informar de les seves activitats i serveis dins el seu àmbit d'actuació. Vostè podrà exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i/o oposició mitjançant comunicació per escrit a Serveis Jurídics de BARCELONA ACTIVA SPM SA en el domicili esmentat.

 
Coneix aquesta ocupació

Altres denominacions

Mobile Analyst; Mobile Application Analyst; Mobile Trafficker; Mobile Data Scientist; AppMarketer Lead (molta variabilitat en les denominacions).

Descripció

El/la expert/a en posicionament i analítica mobile integra l'estratègia general de màrqueting a l'entorn mobile, igual que es fa amb la resta de canals digitals, amb l'objectiu d'optimitzar i millorar el retorn d'inversió (ROI).


S'encarrega de millorar la visibilitat i posicionament de les aplicacions mobile (o apps) en una botiga o App store a través de tècniques ASO (App Store Optimization). També mesura i analitza les estadístiques i els comportaments dels usuaris en funció del canal mobile a través del qual accedeixen : les Aplicacions mòbils natives desenvolupades per a les plataformes Android, iOs, BlackBerry, Windows Mobile, etc.; la versió mobile del web; o l'accés al web a través dels dispositius mòbils. L'anàlisi d'aquesta informació la utilitza per a poder adaptar l'estratègia de màrqueting més adequada i efectiva per a cada cas.


Es tracta d'un perfil tècnic que habitualment treballa sota la coordinació del responsable de màrqueting, en el cas de grans empreses, mentre que en el cas d'empreses petites ho fa directament de l'equip directiu.

Tasques

Defineix l'estratègia de promoció per donar a conèixer una aplicació i aconseguir el màxim nombre de descàrregues possibles utilitzant tècniques ASO (App Store Optimization):


- Identifica targets objectius per tal de definir les metadades d'una aplicació (com 'títol', 'descripció' i 'paraules clau') que els resultin més atractius.
- Realitza l'anàlisi mètrica de la competència (tipus i qualitat dels seus enllaços, anchor texts, etc.) per tal de poder comparar-la i, si s'escau, proposar millores per a l'estratègia de màrqueting de les aplicacions.
- Crea creativitats atractives (com captures de pantalla o screenshots de l'aplicació)
- Desenvolupa les accions de publicitat mobile (com Ads mobile, Campanyes d'afiliació, publicitat basada en localització, mMedia, etc.)


Realitza el seguiment dels moviments dels usuaris que visiten i/o utilitzen les aplicacions mobile a través d'instruments de mètrica i models d'analítica mobile:


- Defineix i analitza els indicadors a seguir (KPIs) segons l'empresa i els objectius definits, tals com: Total Downloads, App Users, Active Users, New Users, Trackear QR's, freqüència de visites, duració de les visites, Bounce, integració dels usuaris amb la resta de canals, ROI+ROAS, Stickiness, Leverage, Feedback, etc.
- Elabora informes d'adquisicions i anàlisi d'usuaris, d'interacció i de repercussió en el negoci, d'implicació/interacció, etc. amb l'objectiu de proposar solucions, principalment de posicionament, per millorar els objectius de l'empresa.


Treballa coordinadament amb l'equip de desenvolupament tècnic de les App (desenvolupadors/programadors, dissenyadors, etc.) per tal d'aplicar accions de màrqueting mobile a partir dels resultats obtinguts.


Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22
Convent de Sant Agustí
Ca n'Andalet

Barcelona Treball (Porta22)
+34 934 019 899
bcn.cat/treball

Barcelona Activa Seu Central
Llacuna, 162-164
08018 Barcelona
+34 934 019 777
bcn.cat/barcelonactiva

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE