Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

Coneix aquesta ocupació

Altres denominacions

Mobile Analyst; Mobile Application Analyst; Mobile Trafficker; Mobile Data Scientist; AppMarketer Lead (molta variabilitat en les denominacions).

Descripció

El/la expert/a en posicionament integra l'estratègia general de màrqueting a l'entorn mobile, igual que es fa amb la resta de canals digitals, amb l'objectiu d'optimitzar i millorar el retorn d'inversió (ROI).

S'encarrega de millorar la visibilitat i posicionament de les aplicacions mobile (o apps) en una botiga o App store a través de tècniques ASO (App Store Optimization). També mesura i analitza les estadístiques i els comportaments de les persones usuàries en funció del canal mobile a través del qual accedeixen: les Aplicacions mòbils natives desenvolupades per a les plataformes Android, iOs, BlackBerry, Windows Mobile, etc.; la versió mobile del web; o l'accés al web a través dels dispositius mòbils. L'anàlisi d'aquesta informació la utilitza per a poder adaptar l'estratègia de màrqueting més adequada i efectiva per a cada cas.

Es tracta d'un perfil tècnic que habitualment treballa sota la coordinació del/de la responsable de màrqueting, en el cas de grans empreses, mentre que en el cas d'empreses petites ho fa directament de l'equip directiu.

Tasques

Defineix l'estratègia de promoció per donar a conèixer una aplicació i aconseguir el màxim nombre de descàrregues possibles utilitzant tècniques ASO (App Store Optimization):

- Identifica targets objectius per tal de definir les metadades d'una aplicació (com 'títol', 'descripció' i 'paraules clau') que els resultin més atractius.
- Realitza l'anàlisi mètrica de la competència (tipus i qualitat dels seus enllaços, anchor texts, etc.) per tal de poder comparar-la i, si s'escau, proposar millores per a l'estratègia de màrqueting de les aplicacions.
- Crea creativitats atractives (com captures de pantalla o screenshots de l'aplicació)
- Desenvolupa les accions de publicitat mobile (com Ads mobile, Campanyes d'afiliació, publicitat basada en localització, mMedia, etc.)

Realitza el seguiment dels moviments de les persones usuàries que visiten i/o utilitzen les aplicacions mobile a través d'instruments de mètrica i models d'analítica mobile:

- Defineix i analitza els indicadors a seguir (KPIs) segons l'empresa i els objectius definits, tals com: Total Downloads, App Users, Active Users, New Users, Trackear QR's, freqüència de visites, duració de les visites, Bounce, integració dels usuaris amb la resta de canals, ROI+ROAS, Stickiness, Leverage, Feedback, etc.
- Elabora informes d'adquisicions i anàlisi d'usuaris, d'interacció i de repercussió en el negoci, d'implicació/interacció, etc. amb l'objectiu de proposar solucions, principalment de posicionament, per millorar els objectius de l'empresa.

Treballa coordinadament amb l'equip de desenvolupament tècnic de les App (desenvolupadors/es, programadors/es, dissenyadors/es, etc.) per tal d'aplicar accions de màrqueting mobile a partir dels resultats obtinguts.

Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22

Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball

900533175
De dilluns a divendres de 9 a 18 h

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE