Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

 

 Enviar

Enviar


Normativa

En compliment de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, l'informem que les dades recollides formaran part d'un fitxer automatitzat titularitat de BARCELONA ACTIVA SPM SA, amb domicili social al carrer Llacuna, 162-164 de Barcelona, amb les finalitats de gestionar les inscripcions i d'informar de les seves activitats i serveis dins el seu àmbit d'actuació. Vostè podrà exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i/o oposició mitjançant comunicació per escrit a Serveis Jurídics de BARCELONA ACTIVA SPM SA en el domicili esmentat.

 
Coneix aquesta ocupació

Descripció

La funció del/la community manager és construir, gestionar i moderar comunitats virtuals al voltant d'una marca o empresa a la xarxa.

Convé destacar que el naixement de les xarxes socials, al voltant del 1998, i la seva posterior assimilació en els mitjans de comunicació, ha generat la necessitat d'estar present en les xarxes socials tant si s'és una persona autònoma com una empresa. En aquest sentit, que una empresa no estigui a la xarxa pot significar una pèrdua important de la quota de mercat i de clients/es. A més, no només cal disposar d'un perfil empresarial a les xarxes socials, sinó que cal mantenir-lo, gestionar-lo, dinamitzar-lo i atendre als/les clients/es que el consulten.

És en aquest context que neix la figura del/la community manager; el/la professional que té la missió d'utilitzar les eines i instruments que posen a disposició les xarxes socials (facebook, twitter, youtube, linkedin, etc.) per promocionar una empresa o marca, generar continguts atractius, crear una imatge i atraure clients/es. Per tant, és la persona dins de l'empresa que construeix l'enllaç virtual entre aquesta i la clientela mitjançant la gestió de xarxes socials, blocs, webs o altres instruments 2.0.

Tasques

Les tasques principals del/la community manager es poden concretar en les següents:
  • Contribueix al desenvolupament del màrqueting online i de les estratègies de difusió de l'empresa. Utilitza els instruments 2.0 existents per crear perfils adaptats als objectius de l'empresa que la posicionin a la xarxa.
  • Fomenta un sentit de comunitat al voltant d'una marca o empresa mitjançant la construcció de relacions amb clients/es i potencials clients/es a través de la xarxa.
  • Monitoritza converses en línia i gestiona els comentaris que es poden incloure en el web, perfil social o blog de l'empresa.
  • Identifica webs de referència, bloggers especialitzats o noves tendències en relació al seu nínxol de negoci a la xarxa, i els enllaça amb els mecanismes 2.0 de que disposi l'empresa o amb les seves estratègies de màrqueting online. A més, identifica xarxes socials de nova creació on l'empresa es pugui posicionar.
  • Gestiona la reputació de l'empresa a la xarxa, controla que el seu nom, l'utilitza correctament i el protegeix.
  • Monitoritza les xarxes socials, realitza una escolta activa del que es diu sobre l'empresa, analitza els comentaris i aplica les conclusions a les estratègies de màrqueting de l'empresa.
  • Participa en xarxes socials, incentiva la participació, relaciona l'empresa amb altres organitzacions o usuaris/es, la connecta amb possibles clients i clientes i n'identifica les necessitats.


Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22
Convent de Sant Agustí
Ca n'Andalet

Barcelona Treball (Porta22)
+34 934 019 899
bcn.cat/treball

Barcelona Activa Seu Central
Llacuna, 162-164
08018 Barcelona
+34 934 019 777
bcn.cat/barcelonactiva

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE