Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

 

 Enviar

Enviar


Normativa

En compliment de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, l'informem que les dades recollides formaran part d'un fitxer automatitzat titularitat de BARCELONA ACTIVA SPM SA, amb domicili social al carrer Llacuna, 162-164 de Barcelona, amb les finalitats de gestionar les inscripcions i d'informar de les seves activitats i serveis dins el seu àmbit d'actuació. Vostè podrà exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i/o oposició mitjançant comunicació per escrit a Serveis Jurídics de BARCELONA ACTIVA SPM SA en el domicili esmentat.

 
Coneix aquesta ocupació

Altres denominacions

Comercial Internacional d'Alimentació, Responsable de ventes internacionals d'alimentació, Gestor/a comercial internacional de Grans Comptes.

Descripció

El gestor comercial internacional d'alimentació gestiona una cartera de clients en una empresa que comercialitza productes alimentaris. El seu objectiu és vendre la mercaderia i obtenir un benefici òptim, per tant, negocia les plantilles de preus de productes agroalimentaris adaptant-se a la situació canviant del mercat. És el nexe d'unió entre els productors i els compradors amb grans volums. En algunes ocasions gestiona també les compres.

Tasques

  • Treballa amb orientació al client per satisfer les seves necessitats i amb un tracte adequat per tal d'obtenir una fidelització.
  • Aconsegueix unes compres/vendes rendibles del producte.
  • Alinea les seves accions amb els objectius i estratègies de l'empresa.
  • Comercialitza la cartera de productes de l'empresa.
  • Coordina les vendes/compres amb administració, finances i logística interna.
  • Gestiona la documentació (tràmits duaners, assegurances, pagament) del transport de les mercaderies.
  • Coordina l'estat dels estocs dels productes.
  • Revisa l'oferta de producte i defineix les accions de venda.
  • Negocia els preus, mitjançant plantilles, amb la inclusió de descomptes per volum, escalat de preus, qualitat concertada, etc.
  • Aporta informació sobre les necessitats dels clients i/o l' estat del mercat i les seves tendències a l'empresa.
    Seguiment del mercat internacional i clients multinacionals
  • Promou activitats de fidelització de clients, i en alguns casos atenció post-venda.
  • Realitza la recerca de nous clients:
    Revisa els estudis de mercat (en aquest cas internacionals), recopila les dades i utilitza les eines per anàlisis d'informació de mercats.
  • Està al dia sobre les tendències del mercat i els mercats emergents.
    Defineix la modalitat de venda adaptada al risc i les característiques del client.
    Negocia les condicions del contracte de compra-venda.
  • Quan també es gestionen compres: tracta amb proveïdors i gestiona tot el procés de compra, coordinat amb els departaments de qualitat, logística i administració.
  • En cas de tenir personal al seu càrrec:
    Adapta i gestiona l'equip humà al seu càrrec segons les necessitats del mercat.
    Estableix, organitza i supervisa els programes diaris de treball.


Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22
Convent de Sant Agustí
Ca n'Andalet

Barcelona Treball (Porta22)
+34 934 019 899
bcn.cat/treball

Barcelona Activa Seu Central
Llacuna, 162-164
08018 Barcelona
+34 934 019 777
bcn.cat/barcelonactiva

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE