Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

 

 Enviar

Enviar


Normativa

En compliment de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, l'informem que les dades recollides formaran part d'un fitxer automatitzat titularitat de BARCELONA ACTIVA SPM SA, amb domicili social al carrer Llacuna, 162-164 de Barcelona, amb les finalitats de gestionar les inscripcions i d'informar de les seves activitats i serveis dins el seu àmbit d'actuació. Vostè podrà exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i/o oposició mitjançant comunicació per escrit a Serveis Jurídics de BARCELONA ACTIVA SPM SA en el domicili esmentat.

 
Coneix aquesta ocupació

Descripció

És el professional que assessora i ajuda el client en la recerca d'un o més estils, i els concreta, desenvolupa i implementa a la seva imatge externa. L'estil d'una persona té a veure amb la coordinació de colors, línies, formes i volums de tot el que és maquillatge, perruqueria, vestuari i complements. Al món de la moda, els estils reben denominacions vinculades a la terminologia artística, també amb maneres d'entendre la vida o amb paraules creades pels responsables de màrqueting, consumidors, periodistes, etc. A l'estil també hi ha simbologies culturals pròpies d'espais geogràfics, grups urbans, col.lectius culturals, professionals, etc.

Tasques

  • Ajuda el client en la definició de l'estilisme amb què es vol sentir identificat, utilitzant eines i recursos que li són propis. Intenta comprendre les seves necessitats, actuals i futures, per tal d'assessorar-lo correctament.
  • Identifica els trets característics de l'estil que es vol aconseguir.
  • Estableix i concreta l'aparença física-externa que ha de tenir el client.
  • Analitza i valora la morfologia del cos del client, atenent a les proporcions del mateix, per tractar-les correctament segons les necessitats i criteris de moda escollits.
  • Fa la proposta gràfica i visual al client, utilitzant eines i recursos que li són propis: proposta de perruqueria, maquillatge, vestuari i complements. Utilitza programes informàtics per juxtaposar imatges i fer proves d'estils sobre la figura del client.
  • Demana als col·laboradors tècnics (perruqueria, estètica, maquillatge, dietètica, etc.) l'aportació dels productes o serveis per implementar en el client.
  • Coordina la implementació de l'estilisme en la globalitat de la imatge externa del client.
  • Audita els nivells de qualitat i excel·lència del servei realitzat.
  • En ocasions, l'assessor d'estilisme pot acompanyar als clients a comprar els diferents productes que configurin l'estil treballat. També pot comprar en nom mateix del client, sense que aquest hi tingui que dedicar temps. En aquests casos, els estilistes de moda actuen com a "shoppers" (literalment, compradors), activitat que amb el pas del temps a anat prenent cos i avui es pot considerar una especialitat dins el perfil d¿assessor d¿estilisme personal.
  • Altra aplicació d'aquest perfil, i que també ha acabat tenint entitat pròpia com a professió és la del "coolhunter", també anomenat caçador de tendències: professional que domina a la perfecció el concepte de l'estil i té la funció d'analitzar el que està passant al carrer, a esdeveniments socials, a diferents espais geogràfics, etc. Abstrau els aspectes més creatius de tot el que veu que pot ser d'interès per ser comercialitzat, produït en "Prêt a Porter" o en "moda pronta"termes que fan referència a la roba de moda produïda en sèrie amb patrons que es repeteixen en funció de la demanda.


Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22
Convent de Sant Agustí
Ca n'Andalet

Barcelona Treball (Porta22)
+34 934 019 899
bcn.cat/treball

Barcelona Activa Seu Central
Llacuna, 162-164
08018 Barcelona
+34 934 019 777
bcn.cat/barcelonactiva

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE