Altres denominacions
Infermer/a de gestió directiva
Descripció
El/La gestor/a de serveis d'infermeria és un/a infermer/a amb experiència assistencial i formació gestora. La seva tasca principal és planificar, organitzar, dirigir i avaluar l'atenció d'infermeria de l'àmbit del qual és responsable, la gestió de la continuïtat de les cures i la gestió de la integració assistencial en l'àmbit territorial; així com la gestió de la cartera de serveis infermers que li estigui assignada.
Per tant, ha d'utilitzar de forma adient tant els coneixements com les tècniques necessàries per augmentar el nivell i la qualitat assistencial, mitjançant la formació del personal, la millora dels sistemes de treball i l'optimització dels recursos humans i materials. Haurà d'establir un model de direcció basat en els principis de corresponsabilitat, tant en la gestió de les seves funcions directives com en l'assoliment de resultats. En cas d'exercir la funció directiva, es requereix una sòlida capacitat de lideratge i d'influència, per tal d'afavorir la seva implicació als aspectes fonamentals dels serveis de salut.
Pot treballar en diferents àmbits (unitats d'hospitalització, centres d'atenció primària, clíniques o centres sociosanitaris, entre d'altres) i amb diferents nivells de responsabilitat, segons el càrrec i l'àrea assignada a la seva gestió (gerència, direcció general, direcció d'EAP, direcció de SAP, cap d'àrea, supervisió, etc.).
Tasques
© Barcelona Activa 2023
Centre per al desenvolupament professional Porta22
Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball
De dilluns a divendres de 9 a 18 h