Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

 

 Enviar

Enviar


Normativa

En compliment de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, l'informem que les dades recollides formaran part d'un fitxer automatitzat titularitat de BARCELONA ACTIVA SPM SA, amb domicili social al carrer Llacuna, 162-164 de Barcelona, amb les finalitats de gestionar les inscripcions i d'informar de les seves activitats i serveis dins el seu àmbit d'actuació. Vostè podrà exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i/o oposició mitjançant comunicació per escrit a Serveis Jurídics de BARCELONA ACTIVA SPM SA en el domicili esmentat.

 
Coneix aquesta ocupació

Altres denominacions

Professional dels arxius d'històries clíniques.

Descripció

Professionals que posen la informació dels arxius a disposició d'altres professionals (normalment clínics) de les institucions sanitàries. A més, ofereixen els seus serveis a altres agents interessats: pacients, familiars, agències acreditadores, altres centres hospitalaris, altres professionals externs, jutjats, etc.

El nou rol que juguen les TIC farà que aquesta informació passi a suports digitals. En el futur es preveu que la informació clínica es classifiqui i es posi a disposició del personal sanitari a través d'una xarxa interna i, a més, s'ofereixi a pacients, familiars, agències acreditadores, etc., a través d'una xarxa externa.

Tasques

  • Arxiva i custodia les històries clíniques de l'hospital.
    Autoritza i executa moviments i préstecs d'històries clíniques.
    Realitza el manteniment de la informació tenint-ne en compte la localització.
    Estableix mecanismes que vetllin per la confidencialitat de la informació i n'assegurin la disponibilitat.
  • Realitza la codificació clínica.
    Indexa, codifica, analitza i difon la informació extreta de les històries clíniques.
    Elabora el Conjunt Mínim Bàsic de Dades (CMBD).
    Confecciona sistemes de classificació de pacients.
    Desenvolupa mesures per garantir-ne la fiabilitat.
  • Desenvolupa sistemes de recuperació d'informació clínica per a usos assistencials, per a recerca, per a docents, etc.
  • Gestiona la història clínica.
    Autoritza perquè es pugui tenir accés a una història clínica.
    Dissenya la interfície de la història clínica.
    Conserva els documents de la història clínica i en fa el manteniment.
    Garanteix el contingut dels documents.
  • Estructura i coordina tota la informació clínico-assistencial generada en diferents suports físics: pàgina web, impresos, pel·lícules, suport magnètic, etc.
  • Gestiona la informació clínica a tercers: pacients, agències acreditadores,
    altres centres hospitalaris, etc.
  • Garanteix la coherència i la integritat del fitxer-índex de pacients.
    Detecta i corregeix duplicitats.
    Detecta i corregeix manques d'informació, etc.


Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22
Convent de Sant Agustí
Ca n'Andalet

Barcelona Treball (Porta22)
+34 934 019 899
bcn.cat/treball

Barcelona Activa Seu Central
Llacuna, 162-164
08018 Barcelona
+34 934 019 777
bcn.cat/barcelonactiva

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE