Altres denominacions
Tècnic/a en teleassistència domiciliària
Descripció
La teleassistència és un servei d'ajut a domicili, que permet controlar l'estat de salut de la persona usuària o avisar immediatament davant qualsevol urgència o incident que aquesta pugui tenir, durant les 24 hores del dia, tots els dies de l'any. Aquest servei s'articula a través d'un equip domiciliari format per una terminal telefònica i d'un avisador portàtil mitjançant el qual la persona usuària pot activar trucades d'emergència, sense necessitat de dirigir-se a un telèfon, o de marcar cap número.
El/la teleassistent/a domiciliari/ària s'encarrega de la gestió i del control remot dels sistemes d'ajut a domicili de teleassistència, segons la programació de serveis contractats per les persones. Dintre d'aquests serveis d'atenció domiciliària immediata i permanent, aquest/a professional actua controlant l'estat de salut, resolent qualsevol situació d'emergència mèdica, de seguretat, o domèstica, i proporcionant companyia i seguretat a les persones que l'utilitzen.
A més, els dispositius de teleassistència engloben sistemes que contenen l'historial de dades de la persona, terminals domiciliaris que faciliten la comunicació amb el centre de salut, terminals mòbils amb sistemes GPS, alarmes, detectors de caigudes, polsadors, detectors de temperatura, o instruments de control que mesuren les constants i que transmeten les dades a la central d'atenció sanitària per a pacients crònics.
Tasques
© Barcelona Activa 2023
Centre per al desenvolupament professional Porta22
Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball
De dilluns a divendres de 9 a 18 h