Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

Coneix aquesta ocupació

Altres denominacions

Gerent de relacions institucionals, preu i reembors (pricing and reimbursement)

Descripció

El terme market access s'utilitza per a explicar el procés que s'ha de seguir en la indústria farmacèutica per a fer arribar al mercat (i per tant als/a les pacients) un dels seus fàrmacs. El/la market access manager és aquella persona que s'encarrega d'optimitzar aquest procés, tenint contacte amb els diferents agents decisoris (agències reguladores, governs autonòmics, entre d'altres) a nivell extern, i dins la companyia, treballant de forma coordinada amb la majoria de departaments (principalment afers regulatoris, desenvolupament de negoci, medical affairs, direcció general, màrqueting i vendes).

Tasques

Les tasques generalment associades a aquest perfil professional són:
  • Crea i desenvolupa les relacions de la companyia amb agents decisoris de les autoritats sanitàries competents (nacionals i/o autonòmiques) i el personal tècnic dels serveis regionals de salut.
  • Analitza les necessitats de salut a nivell local per a desenvolupar estratègies coherents amb les prioritats estratègiques de l'empresa, en col·laboració amb màrqueting, vendes, recerca i direcció general.
  • Està informat/da sobre la legislació rellevant de cada comunitat autònoma i dels canvis que es produeixen.
  • Negocia les condicions comercials amb els agents decisoris de les institucions sanitàries.
  • Desenvolupa solucions i missatges utilitzant arguments econòmics i polítics vinculats a la salut per donar suport als departaments comercials.
Depenent de l'estructura de la companyia, entre les seves funcions es pot incloure també:
  • Dirigir un equip d'accés al mercat distribuït per comunitats autònomes.
  • Garantir la consecució dels requisits fonamentals per a la presentació dels expedients de cada producte, conjuntament amb altres departaments de màrqueting, R+D i afers regulatoris.
  • Ampliar la xarxa de líders d'opinió (key opinion leaders) en el sector de l'economia de la salut.
  • Desenvolupar, recolzar i/o aplicar models farmacoeconòmics per als productes nous i adaptar els existents per a altres països.

Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22

Barcelona Treball (Porta22)
Llacuna, 156-162, 08018 Barcelona
bcn.cat/treball

900533175
De dilluns a divendres de 9 a 18 h

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE