Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

 

 Enviar

Enviar


Normativa

En compliment de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, l'informem que les dades recollides formaran part d'un fitxer automatitzat titularitat de BARCELONA ACTIVA SPM SA, amb domicili social al carrer Llacuna, 162-164 de Barcelona, amb les finalitats de gestionar les inscripcions i d'informar de les seves activitats i serveis dins el seu àmbit d'actuació. Vostè podrà exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i/o oposició mitjançant comunicació per escrit a Serveis Jurídics de BARCELONA ACTIVA SPM SA en el domicili esmentat.

 
Coneix aquesta ocupació

Altres denominacions

Product manager farmacèutic; cap de producte farmacèutic

Descripció

A la indústria farmacèutica i biotecnològica en general, els departaments de màrqueting es divideixen en funció de l'especialitat mèdica a la qual s'adreça el seu producte, fàrmac o similar. Dins de cadascuna daquestes especialitzacions, trobem la figura del/de la responsable de producte en biotecnologia.

El/la responsable de producte de biotecnologia està integrat/da en el departament de màrqueting d'una companyia farmacèutica. És el/la màxim/a responsable d'un producte o gamma de productes (anomenat/da aleshores brand manager). La seva implicació s'inicia en la concepció del producte i segueix amb la seva gestió al llarg de tot el seu cicle comercial, des de la precomercialització fins a les activitats promocionals de llançament al mercat i per últim en el reposicionament en el mercat. Defineix en cada moment les estratègies comercials i de màrqueting a seguir. També vetlla per la maximització dels beneficis produïts per aquest producte mitjançant el seu rellançament en fases de declivi o la implementació de noves estratègies encaminades a prolongar la seva existència.

Tasques

Les tasques generalment associades a aquest perfil professional són:
  • Desenvolupa i/o executa els plans de màrqueting de productes nous o ja existents de la companyia.
  • Adequa i actualitza el catàleg de productes de la seva divisió, descartant els productes obsolets i incloent-hi les noves referències.
  • Controla el pressupost assignat a la seva categoria de productes.
  • Coordina les seves accions amb la resta de departaments de l¿empresa (força de vendes, afers regulatoris, market access, etc.).
  • Interpreta, realitza i analitza els estudis de mercat per al coneixement del producte, clients i competència (productes, preus, ofertes, etc.).
  • Elabora i/o adapta als requisits legals a nivell nacional els materials promocionals vinculats a aquest producte.
  • Identifica i proposa noves oportunitats de negoci a través dels líders d¿opinió (key opinion leaders).
  • És el/la referent pel que fa als coneixements de producte, per a tots els clients de la companyia.
  • Coneix les característiques i solucions tècniques de productes complementaris als comercialitzats en la divisió.
  • Participa a fires del sector i organitza simposis.

Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22
Convent de Sant Agustí
Ca n'Andalet

Barcelona Treball (Porta22)
+34 934 019 899
bcn.cat/treball

Barcelona Activa Seu Central
Llacuna, 162-164
08018 Barcelona
+34 934 019 777
bcn.cat/barcelonactiva

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE