Ajuntament de Barcelona | Capital humàEl web de l'Ajuntament de Barcelona

Inici  > Fitxes Ocupacionals

 

 Enviar

Enviar


Normativa

En compliment de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, l'informem que les dades recollides formaran part d'un fitxer automatitzat titularitat de BARCELONA ACTIVA SPM SA, amb domicili social al carrer Llacuna, 162-164 de Barcelona, amb les finalitats de gestionar les inscripcions i d'informar de les seves activitats i serveis dins el seu àmbit d'actuació. Vostè podrà exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i/o oposició mitjançant comunicació per escrit a Serveis Jurídics de BARCELONA ACTIVA SPM SA en el domicili esmentat.

 
Coneix aquesta ocupació

Descripció

És el/la professional que analitza el comportament dels usuaris/es que visiten el web, el perfil social, el bloc, o altres instruments de màrqueting d'una empresa a través d'instruments online d'anàlisi.

L'explosió d'Internet i el valor demostrat que té per les empreses estar present a la xarxa ha fet aparèixer una sèrie de professionals entre els/les que es troba l'expert/a en analítica web. L'existència a la xarxa no significa només dissenyar un portal web o crear un perfil en una xarxa social, sinó que també consisteix en posicionar aquests instruments a la xarxa perquè siguin el més visibles i accessibles possible dins la multitud d'informació existent a la xarxa.

És per aquest motiu que aquest/a professional s'encarrega de recopilar i analitzar totes les dades que generen els instruments online de què disposa una empresa (web, bloc, campanyes de màrqueting online, etc.), en fa un anàlisis i, en base a aquest, aplica tècniques de posicionament a la xarxa que situïn a l'empresa en avantatge competitiu respecte a la resta.

Existeixen moltes dades a analitzar per part d'un/a expert/a en analítica web, algunes d'elles poden ser: nombre de visites, nombre de comentaris publicats per usuaris/es, nombre de ventes a través de canals online, nombre d'usuaris/es inscrits/es, tipologies d'accés al web (mitjançant la introducció de paraules clau en un cercador o directament a través del nom de la marca), etc.

Així, la recopilació i anàlisi d'aquestes dades han de portar a l'expert/a en analítica web a extreure conclusions i a proposar solucions que millorin els resultats del màrqueting online de l'empresa o que l'ajudin a assolir els seu objectius, que poden anar des d'una ampliació de la quota de mercat fins a un increment de les vendes.

Tasques

Les tasques que realitza l'expert/a en analítica web són les que es relacionen a continuació:
  • Controla el tràfic del web de l'empresa, del perfil social, del bloc o d'altres instruments que posi en marxa, analitza les dades obtingudes, i realitza informes quantitatius amb aquestes.
  • Recull dades qualitatives sobre comentaris i actuacions dels usuaris/es en els diferents mecanismes 2.0 amb que compta l'empresa i extreu conclusions sobre el seu comportament que han de millorar les estratègies de màrqueting de l'empresa.
  • Utilitza eines d'anàlisi web per elaborar informes i estadístiques. Algunes de les eines a utilitzar poden ser: Google Analytics, Urchin Software, Yahoo! Web Analytics, etc.
  • Proposa millores en la implementació d'eines d'anàlisi web mitjançant la definició de nous indicadors o noves variables a tenir en compte.
  • Planifica estratègies de posicionament en cercadors a través de tècniques SEO i SEM que es poden concretar, per exemple, en incrementar els enllaços de la pàgina web de l'empresa amb altres pàgines, en definir noves paraules clau que millorin els sistemes de recerca, en dur a terme tasques d'etiquetatge, etc.
  • Analitza la usabilitat del web de l'empresa per tal de millorar la seva intel·ligibilitat i facilitar el seu enteniment a l'usuari/a. En aquest sentit, no només procura que el web sigui fàcil d'utilitzar sinó que també intenta millorar la gestió dels seus continguts per facilitar-ne l'accés. Això ho fa analitzant algunes variables com per exemple, els continguts més visitats, el nombre de clics necessaris per accedir a un contingut, etc.
  • Col·labora amb l'equip de disseny i de comunicació de l'empresa en la planificació estratègica de comunicació i màrqueting.


Accessos ràpids i copyright:

Centre per al desenvolupament professional Porta22
Convent de Sant Agustí
Ca n'Andalet

Barcelona Treball (Porta22)
+34 934 019 899
bcn.cat/treball

Barcelona Activa Seu Central
Llacuna, 162-164
08018 Barcelona
+34 934 019 777
bcn.cat/barcelonactiva

Generalitat de Catalunya
Unió Europea FEDER
Unió Europea FSE